«مارولز» احتمالاً به سمت یکی از بدترین افتتاحیههای باکس آفیس MCU می رود. بالا بردن «انتقامجویان: پایان بازی» همیشه سخت بود، اما چیزی که از دیزنی منتشر شد و مارول استودیو در پی آن حماسه، طرفداران را نسبت به فرنچایز ناامید کرده است.
کسب اطلاعات بیشتر: 40 مورد از بهترین فیلم هالووین تمام دوران
این امید وجود داشت که «مارولز» که از جمعه وارد سینماها میشود، بتواند بر اساس موفقیت در باکس آفیس «نگهبانان کهکشان: جلد. 3 اینچ در اوایل سال جاری. اما احتمال زیادی وجود دارد که بتواند یکی از پایین ترین تعطیلات آخر هفته در تاریخ دنیای سینمایی مارول را داشته باشد.
پیشبینیهای اولیه نشان میدهد که این فیلم بین 75 تا 80 میلیون دلار در بازار داخلی افتتاح میشود، اما این ارقام در هفتههای اخیر به محدوده بین 60 تا 65 میلیون دلار کاهش یافته است. طبق داده های Comscore از سال 2011 هیچ فیلم MCU در این محدوده باز نشده است.
تنها فیلمهایی که کمتر از 60 میلیون دلار اکران کردند، «مرد مورچهای» محصول 2015 با فروش 57 میلیون دلاری و «هالک شگفتانگیز» محصول سال 2008 با فروش 55 میلیون دلاری بودند.
بیشتر بخوانید: دیزنی برنامه کاهش هزینه ها را 2 میلیارد دلار افزایش می دهد
پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه ای در Comscore می گوید: «کارنامه مارول در باکس آفیس از نظر عمق و گستردگی عناوین، تعداد حیرت آور رکوردهای شکسته، استقبال از طرفداران و قدرت درآمدزایی محض در طول دهه ها تقریباً بی رقیب است. .
متأسفانه، تعداد بیشماری اسپینآفها، دنبالهها و جهانها هم در نمایشهای بزرگ و هم در صفحههای کوچک، و گاهی اوقات یک پیام بازاریابی نامشخص به واکنشهای متفاوتی از سوی منتقدان و طرفداران منجر شده و در نتیجه منجر به نتایج ناامیدکننده باکس آفیس برای برخی از پیشنهادات اخیر مارول در صفحههای بزرگ شده است. ” او اضافه کرد.
آیا مارول اکنون تکلیف زیادی دارد؟
در حالی که واضح است که مارول به دلیل اعتصاب SAG-AFTRA (که سرانجام وضوح ظاهری دارد)، مارول از ترفیع بازیگر برای این فیلم بازمانده است، عوامل زیادی در پشت انتظارات نرم برای «مارولز» وجود دارد.
برای یک، “Endgame” نقطه اوج نزدیک به یک دهه داستان سرایی بهم پیوسته و انتظارات بیش از حد بود. تعدادی از داستانهای شخصیتها را در بر گرفت و درها را برای ماجراهای جدید باز کرد.
با این حال، در شور و نشاط دیزنی برای پشتیبانی از سرویس استریم نوپای خود Disney+ در طول همهگیری کووید، بازار را با سریالهای تلویزیونی پرطرفدار اشباع کرد. دهها قهرمان و شرور جدید را معرفی کرد و همچنین دنیایی را که فیلمهای قبلی در آن ساخته شده بودند، بهطور اساسی تغییر داد. برای بسیاری از طرفداران معمولی، هجوم محتوا بیشتر شبیه به تکلیف بود تا سرگرمی.
علاوه بر این، خود محتوا، چه در صفحه بزرگ و چه در صفحه کوچک، برای مخاطبان مناسب نبوده است.
در حالی که نمایش هایی مانند «لوکی»، «خانم. مارول» و «شوالیه ماه» از نظر منتقدان و بینندگان عمومی امتیاز خوبی کسب کردند، «تهاجم مخفی» شکست خورد. به طور مشابه، در بخش تئاتر، «مرد عنکبوتی: راه بازگشتی نیست»، «نگهبانان 3» و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» تماشاگران را جذب کردند، در حالی که «ابدیان»، «مرد مورچهای و زنبور: کوانتومانیا» و Thor: Love and Thunder» باعث شد آنها در مسیر فرنچایز زیر سوال ببرند.
تا اینجای کار، «مارولز» امتیاز ملایمی در بازی Rotten Tomatoes دارد. منتقدان بهویژه فیلمنامه فیلم را پاره کردند و آن را «کاغذ نازک»، «بیجذابیت» و «در همه جاهای اشتباه پرت میکنند».
جانی اولکسینسکی در نقد خود نوشت: «اگر فکر میکردید «Eternals» و «Ant-Man and the Wasp: Quantumania» برای دنیای سینماتیک مارول در حال لنگیدن امتیازهای پایینی هستند، برای رسیدن به بدبختی افتضاح که همان «عجایبها» است، ببندید.» برای نیویورک پست
با این حال، ایمان ولانی، که نقش ابرقهرمان تازه کار خانم مارول را به تصویر میکشد، به نظر میرسد نقطه درخشانی در این فیلم باشد و بسیاری از منتقدان عملکرد او را تحسین میکنند.
تحلیلگران باکس آفیس آماده نیستند پرچم سفید را بر روی محتوای ابرقهرمانی به اهتزاز درآورند، و این نشان می دهد که مخاطبان در مورد ابرقهرمانان ولرم نیستند، آنها فقط از داستان های بد خسته شده اند. پس از همه، به موفقیت آمازون پرایم ویدیو نگاه کنید
«پسران» و «Gen V» و همچنین مجموعه انیمیشن «Invincible». مکس هم هست
“صلح ساز.”
شاون رابینز، تحلیلگر ارشد BoxOffice.com گفت: «این خستگی مارول یا ابرقهرمانان نیست، بلکه خستگی از اشتباهات خلاقانه و استودیویی است که مختص هیچ فیلم یا فرنچایزی نیست. اتفاقاً چون مارول است، همه چیز بزرگتر میشود و بررسی میشود که آیا اوضاع درست است یا غلط.
آینده MCU چگونه است؟
تحلیلگران باکس آفیس به تبلیغ فیلم مارول به عنوان یکی دیگر از مشکلات این استودیو اشاره کرده اند. زمانی که «مارولز» برای اولین بار برای تماشاگران مسخره شد، به عنوان یک کمدی تحت رهبری زنان معرفی شد، با قهرمانانش که به طور تصادفی قدرتها را عوض میکنند در حالی که یاد میگیرند چگونه یک تیم شوند.
در جدیدترین تریلر منتشر شده، مارول «مارولز» را به عنوان یک فیلم اکشن عمومی تعریف میکند که در آن شخصیت شرور با یک مک گافین جادویی، تار و پود جهان را نابود میکند. این تریلر همچنین تعداد قابل توجهی نما از فیلمهای قبلی مارول را به نمایش میگذارد که شخصیتهایی مانند تونی استارک (مرد آهنی) و استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) را در بر میگیرد که دیگر بخشی از این مجموعه نیستند.
رابینز گفت: «این واقعیت که نقاط بازاریابی برای این فیلم خاص بر نوستالژی و کلیپهای «Endgame» تکیه دارد، به خودی خود نشان دهنده یک پرچم قرمز است.
در گذشته، بازاریابی فریبنده بخشی از جذابیت تریلرهای مارول بود. فیلمهای تغییر یافته یا کلیپها و عکسهای ویرایششده بهمنظور پنهان کردن اسپویلرها یا جذب طرفداران انجام شدهاند. به عنوان مثال، در تریلرهای «انتقامجویان: جنگ بینهایت» که نشان میدهد دستکش تانوس، سنگهای بینهایت کمتری را نشان میدهد تا چیزی که در طول فیلم جمعآوری کرده بود، خراب نشود.
تفاوت فاحش در نحوه اولین تبلیغ «مارولز» با تریلر پایانی آن نشان میدهد که دیزنی نگران پیشفروشهای ضعیف بود و میخواست طرفداران را با نشانههایی از نوستالژی به پروژههای قبلی جذب کند.
اگر «مارولز» در باکس آفیس شکست بخورد، میتواند دیزنی را وادار کند تا با جدیت بیشتری به دنبال بازنشانی باشد. به خصوص، از آنجایی که در حال حاضر با جاناتان میجرز، بازیگری که تصمیم گرفت نقش کانگ، بد بزرگ بعدی MCU را بازی کند، با یک نبرد سخت مواجه است. میجرز درگیر مشکلات حقوقی ناشی از اتهامات حمله و سوء استفاده است.
باب ایگر، مدیرعامل دیزنی در روز چهارشنبه در جریان تماس با درآمد دیزنی گفت: «در زمان شیوع بیماری همهگیر، ما به افزایش بسیار زیادی در میزان درآمد خود متمایل بودیم. و من همیشه احساس میکردم که کمیت در مورد کیفیت میتواند در واقع منفی باشد، و فکر میکنم این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است. ما تمرکز خود را از دست دادیم.»
ایگر گفت که این شرکت به دنبال تثبیت تعداد فیلمهایی است که میسازد و بیشتر بر کیفیت تمرکز میکند.
رابینز میگوید: «در حال حاضر هیچ پاسخ آسانی برای وضعیت کلی چالشهای مارول وجود ندارد، اما اگر جنبه مثبتی وجود داشته باشد، این است که بسیاری از تماشاگران و طرفداران سینما همچنان به آن اهمیت میدهند. “آنها می خواهند زودتر اصلاح دوره را ببینند.”